מי צריך בית אבות לתשושי נפש? מידע חשוב למתלבטים

בית אבות לתשושי נפש

מעבר לבית אבות איננו פשוט, לא לדייר החדש המבוגר ולא לילדיו. עם זאת, כאשר מדובר במעבר אל בית אבות לתשושי נפש, ברור לכלל האנשים העוטפים את הדייר, כי זהו הפתרון המתאים והטוב ביותר עבורו. לעיתים, אנשים שסובלים מבעיות קוגניטיביות שונות או מנכות נפשית המגבילה אותם, הופכים למסוכנים עבור עצמם ואפילו עבור סביבתם. כאשר אתם בתור הילדים, מוצאים עבורם מקום מתאים למגורים, אשר בו יוכלו לקבל טיפול נכון ומותאם ובעיקר – יהיו מוגנים, למעשה אתם מעלים בצורה דרסטית את איכות החיים שלהם, לעומת  מצב שבו היו צריכים להזדקן לבד בביתם. חשוב לבקר בתי אבות שונים ולראות מקרוב כיצד הם מתנהלים, לפני שבוחרים.

מהו בית אבות לתשושי נפש?

בית אבות לתשושי נפש הינו מוסד ייעודי, המותאם במיוחד לאנשים בני הגיל השלישי שכבר אינם מסוגלים לדאוג לעצמם ולטפל בעצמם כיאות, כאשר לרוב הסיבה היא מחלות זקנה שונות, הפוגעות בזיכרון. לעיתים מתווספת גם בעיה נפשית, כזו שהתפרצה בגיל צעיר או מבוגר וגורמת לקשיש לסבול מאוד, במיוחד לאור גילו המתקדם. בבית האבות הייחודי הדייר יכול לקבל מגוון שירותים אשר מקלים על סבלו ומוסיפים טעם לחייו. ראשית, ישנה הגנה מיוחדת מפני בריחות והיעלמויות של הדיירים, כיוון שאדם עם בעיות קוגניציה או זיכרון יכול בקלות ללכת לאיבוד. שנית, ישנה תמיכה נפשית המסייעת לסבל הרגשי. בנוסף, ניתנים שירותים יום יומיים בתחום הרפואה וההזנה, אשר מאפשרים לאותם קשישים לחיות בכבוד ולקבל את כל הטיפול שהם זקוקים לו בגילם ולאור מצבם.

כיצד מגדירים קשיש כתשוש נפש?

אם אתם ילדים להורים מבוגרים וחושדים שאמא או אבא שלכם סובלים מבעיות, חשוב לקחת אותם לרופא המתאים, לרבות פסיכיאטר כאשר יש חשד לפגיעה נפשית. האבחנה הרפואית המדויקת היא חשובה, הן על מנת לקבל טיפול תרופתי ייעודי ומדויק והן בכדי לקבל את האישור, בכדי שההורה יוכל לעבור לגור בבית האבות המתאים עבורו. בית אבות לתשושי נפש מעניק סיוע מאוד ספציפי לכל דייר ולכן, כאשר אתם בוחרים לסייע להוריכם לעבור לשם, אתם מעניקים להם אפשרות לחיים חדשים ומלאים בתוכן, מה שככל הנראה לא היו יכולים לחוות בביתם הפרטי.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שיקולים מרכזיים להגדלת והקטנת חזה
כסמכות מובילה בתחום הכירורגיה הקוסמטית, אני שואפת לשפוך אור על שיקולים חיוניים עבור אנשים השוקלים...
קרא עוד »
מרץ 21, 2024
חקירת מסיבות אוזניות: תובנות מובילות שלא כדאי לפספס
תהיתם פעם מדוע מסיבות אוזניות הופכות לדבר הגדול הבא בסצנת האירועים? מפגשים חדשניים אלה, שבהם...
קרא עוד »
אפר 08, 2024
רעיונות לחולצות מודפסות לאירועים
יש כל כך הרבה אירועים חברתיים שאנחנו רוצים לתכנן לאורך לוח שנה, ולכל אחד מהם יש את היחוד שלו גם בעיני...
קרא עוד »
אוג 06, 2021